نوشته شده توسط فاطمه صفوی پور در مارکتینگ بیلبورد 4 مرداد 1399
پیش از این با بازاریابی دیجیتال و مزایای آن نسبت به بازاریابی سنتی آشنا شده ایم. در این مطلب قصد داریم به Pay Per Click یا پرداخت به ازای هر کلیک که یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است، بپردازیم.
PPC روشی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است که در آن به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات شما مبلغی به ناشر پرداخت باید شود. یکی از متداول ترین انواع PPC ، Google Ads است. درواقع شما در Google Ads ابتدا باید کلمه کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید. کلمهای که به ازای آن کاربران گوگل با سایت شما آشنا شوند. پس از آن گوگل به شما تخمینی از مبلغ کلمه کلیدی انتخاب شده میدهد و با پرداخت این مبلغ وبسایت شما در نتایج جست و جوی آن کلمه کلیدی در رده های نخست موتور جست و جوی گوگل قرار میگیرد.
آیا تمایل دارید از خدمات بازاریابی و PPC بر روی وبسایت خود استفاده کنید؟
شبکه های دیگری که میتوانید در آن ها از PPC استفاده کنید عبارتند از:
در فیسبوک، کاربران میتوانند مبلغی را برای سفارشی کردن یک ویدیو، ارسال تصویر یا نمایش پردهای بپردازند تا فیس بوک آن ها را برای خبرنامه افرادی که با مخاطبان تجارت شما مطابقت دارند، ارسال کند.
در توییتر، کاربران میتوانند مبلغی را برای قرار دادن یک سری از پست ها یا نشان های نمایه به اخبار مخاطبان خاص، که همه برای دستیابی به یک هدف خاص برای کسب و کار شما اختصاص داده شده اند، بپردازند. این هدف میتواند ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان بیشتر توییتر، تعامل توییتری یا حتی دانلود برنامه ها باشد.
در شبکه اجتماعی لینکداین، کاربران میتوانند مبلغی را جهت ارسال پیام مستقیم به کاربران خاص LinkedIn بر اساس صنعت و پیشینه آن ها، پرداخت كنند.
در این مطلب به طور مختصر با یکی دیگر از انواع بازاریابی دیجیتال آشنا شدید. در ادامهی این سری مطالب سعی میکنیم انواع دیگر این بازاریابی را به طور مختصر معرفی کنیم.