نکات سئو محلی برای ارتقاء سایت کسب و کار های مشاوره املاک

نوشته شده توسط فاطمه صفوی پور در تیم مارکتینگ بیلبورد 17 شهریور 1399

چکیده

بازار مشاوره املاک، چه آفلاین و چه آنلاین، یک بازار رقابتی است. با وجود ده ها هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ که برای سهم خود از بازار رقابت می‌کنند، یافتن مشتری همیشه یک چالش است. خبر خوب این است که طبیعت محلی کسب و کار املاک فرصتی مناسب، حتی برای کوچکترین مشاغل فراهم می‌کند؛ البته به شرطی که سایت خود را به درستی برای جستجوی محلی بهینه کنید.

.در اینجا به 5 نکته در مورد سئو سایت کسب و کار املاک پرداختیم که وب سایت شما را بهبود می‌بخشد و به رتبه بهتر شما در جستجوی محلی کمک می‌کند

نکات سئو محلی سایت مشاوره املاک

سئو محلی چیست؟

سئو محلی یک استراتژی بهینه سازی موتور جست‌وجو است که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو های محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسب و کاری که دارای موقعیت فیزیکی باشد یا خدماتش شامل ارئه منطقه جغرافیایی به خصوصی باشد، می‌تواند از سئو محلی برای وب‌سایت خود بهره‌مند شود. اگر کلمات کلیدی مهم مربوط به تجارت خود را در گوگل جستجو کنید، مشاهده می‌کنید که در نتایج جست‌وجو نقشه‌ای با 3 لیست ظاهر می شود که این از نتایج به کارگیری سئو محلی در این وب‌سایت ها است. در یک کلام، سئو محلی می‌تواند به شما در رونق کسب و کارتان کمک کند.

در ادامه به 5 نکته سئو محلی می‌پردازیم که بعضی از آن ها شامل نکاتی از سئو داخلی و خارجی است. اما در این مطلب به صورت خاص سئو سایت های کسب و کار مشاوره املاک را شرح می‌دهیم.

آنالیز سئو را انجام دهید

پیش ازین در مطلب سئو چگونه عمل می‌کند؟ به توضیح جامعی از سئوی داخلی، خارجی و فنی وب‌سایت پرداختیم. آنالیز SEO داخلی و خارجی، معمولاً هوشمندترین مکان برای شروع است. در حقیقت، اگر بخواهید سایت املاک خود را برای جست‌وجوی محلی بهینه کنید، آنالیز سئو یک ضرورت است چراکه اگر سایت شما نتواند به صورت محلی رتبه بندی کند، منجر به ایجاد ترافیک ارگانیک یا مشتری شود، باید دلیل آن را بفهمید.

آنالیز سئو وب‌سایت به خودی خود موضوع بزرگی است. برای آنالیز سئو محلی، به این موارد توجه کنید:

  • ساختار سایت: موجود بودن نقشه سایت به صورت فایل XML، موجود بودن فایل robots.txt و ریدایرکت ها
  • ساختار صفحه: داشتن تگ Title و meta descriptions، رعایت تگ های H1 تا H6 و alt tag ها
  • محتوا: استفاده از کلمه های کلیدی مناسب و جایگذاری درست لینک ها، رعایت ساختار محتوا، عکس ها و ویدیو های باکیفیت، داشتن تگ alt image برای عکس ها، تکراری نبودن محتوا(نداشتن داپلیکیت در محتوا)، داشتن تگ canonical و هدایت های مناسب(استفاده از anchor text)
  • لینک ها: بهینه بودن لینک های خروجی و داخلی، لینک های پیوند داده شده و حذف لینک های خراب
  • قابلیت استفاده: بررسی ریسپانسیو بودن در دیوایس های مختلف و سرعت سایت
  • رعایت پنج مورد گفته شده باعث می‌شود افزایش چشم‌گیری در بازدید سایت شما بوجود بیاید؛ چرا که یک سایت بهینه سازی شده، رتبه خوبی خواهد داشت.

    اگر برای آنالیز سئو سایت خود نیاز به مشاوره دارید بر روی این لینک کلیک کنید.

    سایت خود را بهینه کنید

    پس از مشخص کردن تمام زمینه های مشکل در وب سایت خود، به اندازه کافی برای رفع آن ها سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید در نتایج سرچ محلی ظاهر شوید و رتبه خوبی داشته باشید، یک وب سایت کاملاً بهینه شده ضروری است. برای بهینه سازی موتور جست‌وجو به کلیه موارد ضروری سئو، از جمله موارد زیر حتما توجه کنید:

  • تحقیق و تحلیل کلید واژه های مرتبط با سایت‌تان
  • بهینه سازی برچسب ها و متا تگ توضیحات
  • بهینه سازی عکس ها و تگ alt image آن ها
  • قرار دادن لینک های خروجی و داخلی مناسب
  • رسیدگی به لینک های خراب
  • پیوند ها
  • بهینه کردن سرعت سایت
  • بهینه سازی محتوا
  • توجه به شاخص CTR و نرخ پرش
  • استفاده از ساختار اسکیما
  • فایل robots.txt
  • فایل نقشه سایت XML
  • گواهی SSL
  • ارزیابی W3C
  • اگر شما متخصص سئو هستید، در حال حاضر هر روز این کارها را انجام می‌دهید. اگر یک مشاور املاک هستید و اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارید ، یک متخصص حرفه‌ای استخدام کنید یا حداقل از یک متخصص SEO کمک بگیرید تا با نکات 1 ، 2 ، 3 و 9 به شما کمک کند.

    سایتتان را برای کاربران موبایل بهینه سازی کنید

    هنگامی که تمام موارد ضروری SEO را تحت پوشش قرار دادید، تمرکز خود را به سمت بهینه سازی وب سایت املاک خود برای کاربران موبایل معطوف کنید.

    چرا بهینه سازی موبایل ضروری است؟ در نظر بگیرید که بیش از 48 درصد از کل جستجوی املاک اکنون از طریق تلفن همراه آغاز شده اند. این را در نظر داشته باشید که مشتریان بالقوه می‌توانند به راحتی در هر دستگاه موبایلی به سایت شما دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

    در اینجا به چند زمینه اصلی اشاره کردیم که باید هنگام بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل به یاد داشته باشید:

  • طراحی ریسپانسیو
  • سرعت لود صفحه
  • سرعت میزبان
  • صفحه اصلی
  • استراتژی سایت
  • سرچ های سایت
  • فرم ها
  • همه این ها برای رتبه بندی و تبدیل وب‌سایت شما به رتبه اول در سرچ ها بسیار مهم هستند. بازدیدکنندگان انتظار دارند سایت شما در کمتر از دو ثانیه دانلود شود و بلافاصله از سایت خارج می‌شوند؛ مگر اینکه تجربه کاربری بی عیب و نقصی را ارائه دهید. اگر سایت شما خیلی کند دانلود شود، کاربران سایت شما را ترک می‌کنند و به دنبال یک سایت کاربرپسندتر می‌گردند. همچنین اگر فرم های ورود به سایت شما گیج کننده باشد، کاربران نیز به نتایج جستجو باز می‌گردند و یکی از رقبای شما را بررسی می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، گوگل متوجه می‌شود. اگر این اتفاق زیاد بیفتد، رتبه شما پایین می‌آید.

    برخی از نکات بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل در زیر آورده شده است.

    برای اینکه بدانید صفحه شما برای تلفن همراه مناسب است یا خیر، یک تست Google-Mobile-Friendly را اجرا کنید و به لیست مشکلات بارگیری صفحه که نیاز به رفع دارند، دسترسی پیدا کنید.

    برای اجرای تست موبایل فرندلی بودن سایت خود به این لینک مراجه کنید.

    ابزار Google PageSpeed Insights را روشن کنید تا به خطاهای بیشتری در رابطه با بهینه سازی تلفن همراه و سرعت بارگیری دسترسی پیدا کنید. تا زمانی که نمره شما به 100نرسیده، مسائل را حل کنید.

    از شر تبلیغاتی که دسترسی کاربران به محتوا را مسدود می کند، خلاص شوید. هم گوگل و هم کاربران وب سایت ها، به ویژه کاربران موبایلی، ازین تبلیغات که دسترسی به محتوا را سخت می‌کند متنفر هستند.

    اطمینان حاصل کنید که صفحه اصلی سایت شما برای استفاده کاربران آسان است. این برنامه باید از CTA های جذاب بصری برخوردار باشد، اما مزاحم نباشد. منوهای کوتاه با زبانه های بزرگ با کلیک آسان، یک قسمت جستجوی متمایز با فیلترهای قابل انتخاب، فرم تماس کاربر پسند و یک دکمه آرم که به شما امکان می‌دهد کاربران به صفحه اصلی شما برگردند.

    بهینه سازی تصاویر را انجام دهید. اندازه تصاویر بزرگ را کاهش دهید و مطمئن شوید که هر تصویر دارای تگ image alt است.

    به مشکلات ذخیره سایت خود بپردازید. در برخی موارد، سایتی به دلیل مشکلات میزبانی و ذخیره سازی، در جستجوی تلفن همراه عملکرد ضعیفی دارد. اطمینان حاصل کنید که تمام درخواست های HTTP شما به صورت فلاش انجام می‌شود.

    اگر برای بهینه سازی سئو سایت خود نیاز به مشاوره یا جذب کارشناس سئو دارید بر روی این لینک کلیک کنید.

    کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید

    برای ایجاد مشتری مداوم از جستجوی ارگانیک، کسب و کار خود را در Google 3-pack قرار دهید. Google 3-pack یک اصطلاح اجتماع برای Google My Business ، Google Maps و Google+ است. اگر کسب و کار خود را در آن جا ثبت کنید، قابلیت مشاهده وب‌سایت شما در جستجو به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. این نکنه بدیهی است که کاربران توجه بیشتری به نتایجی نشان می‌دهند که دارای عکس های فوری، رتبه بندی، بررسی و راهنمای نقشه های Google است.

    در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در این روند آورده شده است:

    قبل از ایجاد حساب Google My Business ، تمام اطلاعات مورد نیاز را دو بار بررسی کنید. این اطلاعات شامل آدرس فیزیکی، وب‌سایت، شماره تلفن، ایمیل و غیره هستند. وقتی کسب و کار خود را ثبت کردید، تغییر اطلاعات موجود در حساب کار بسیار سختی خواهد بود.

    مطمئن شوید که آدرس فیزیکی شما صحیح است. Google کد فعال سازی حساب شما را به آن آدرس پست خواهد کرد. اگر دفتر اجاره ای ندارید، از آدرس خانه خود استفاده کنید.

    صفحهGoogle My Business را سفارشی کنید. ساعات کاری و اطلاعات تماس خود را مشخص کنید. عکس های جذاب بصری و یک پیوند مستقیم به صفحه اصلی خود اضافه کنید. در آخر نیز توصیفی آموزنده، مفید و جذاب از کسب و کار خود بنویسید.

    وارد کردن فهرست مشاغل خود در Google در سئوی محلی خیلی تاثیر دارد. هنگامی که کسب و کار خود را ثبت کردید، Google سایت شما را در نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد و به شما فرصتی می‌دهد تا بالاتر از دیگر سایت ها قرار بگیرید. درواقع لوکیشن شما بهترین مزیت رقابتی شما می‌شود.

    قسمت وبلاگ سایتتان را فعال کنید

    شما قطعا به یک وبلاگ نیاز دارید. محتوای بهینه سازی شده مناسب که نیازهای مخاطبان هدف شما را بیان کند، مسیری است که شما برای تسلط بر نتایج جستجوی محلی باید طی کنید. در عین حال، به عنوان یک کسب و کار کوچک، نمی‌توانید از نظر محتوا جذاب باشید؛ چراکه منابع شما برای رقابت با شرکت های تاسیس شده بسیار محدود است. این دلیلی است که شما باید اولویت بندی کنید:

    مقالات آموزنده: این مقالات پست های وبلاگ در مورد محله شما است؛ برای مثال مقالاتی در باره مدارس، جرم ها، قابلیت پیاده روی، درآمد متوسط، قیمت ها، زندگی اجتماعی، سرگرمی، رستوران ها و ... که محله‌ای که شما در آن کسب و کار مشاوره املاک دارید را شرح دهد. دیدگاه های منحصر به فردی ارائه دهید و جوانب مثبت و منفی محله را توصیف کنید.

    مصاحبه با صاحبان مشاغل محلی: این دست مقالات می‌تواند قسمت بزرگی از وقت شما را بگیرد، اما زمان خوبی خواهد بود. صاحبان مشاغل محلی روح محله شما را به نمایش می‌گذارند و به خریداران مسکن احتمالی نشان می‌دهند که منطقه شما تا چه اندازه خوب است. علاوه بر این، صاحبان مشاغل این مصاحبه ها را در صفحات اجتماعی و وب سایت های خود به اشتراک می‌گذارند و باعث ایجاد آگاهی و افزایش دسترسی به وب‌سایت کسب و کار شما می‌شوند.

    محتوای تصویری: این دست محتوا ها، تصاویر شما(عکس های پانورامای معمولی و 360 درجه)، اینفوگرافیک، تورهای ویدیویی، فیلم های پخش زنده، تورهای مجازی و ... هستند.

    در پایان این نکته باید اشاره کنیم که قبل از ارسال و اشتراک، محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید. کلمات کلیدی مرتبط با نام محله را در عناوین، زیرنویس ها، توضیحات متا، alt text ها، URL ها، هشتگ ها و ... قرار دهید.

    اگر برای وبلاگ سایتتان نیاز به سئو کار دارید بر روی این لینک کلیک کنید.

    این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
    کپی
    لینک

    مطالب مرتبط