بازاریابی محتوا به چه معناست؟

نوشته شده توسط مهسا غلامی در تیم مارکتینگ بیلبورد 27 اسفند 1398

چکیده

پیش از این با بازاریابی دیجیتال و مزایای آن نسبت به بازاریابی سنتی آشنا شده ایم. در این مطلب سعی داریم بازاریابی محتوا که یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است را معرفی کنیم.

بازاریابی محتوا به چه معناست؟

بازاریابی محتوا به چه معناست؟

این اصطلاح به معنای ایجاد و ارتقاء محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند شما در ذهن مشتریان، رشد ترافیک و در نتیجه رتبه بندی بالاتر در سرچ ها، فرایند جذب مخاطب و مشتریان است. مواردی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک کنند عبارتند از:

1- پست های وبلاگ:

نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ وبسایت‌تان، به شما کمک می‌کند تا تخصص خود را در صنعت نشان دهید و ترافیک جستجوی سازماندهی شده را برای تجارت خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت بیشتری می دهد تا بازدید کنندگان وبسایت را به مشتریان بالقوه برای تیم فروش خود تبدیل کنید.

2- کتاب های الکترونیکی و مقالات سفید:

کتاب های الکترونیکی، مقالات سفید و محتوایی همانند یک فرم طولانی، به آموزش بیشتر بازدید کنندگان وبسایت کمک می‌کند. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا برای اطلاعات مخاطبان خود تبادل محتوا کنید، برای شرکت خود مشتری بالقوه تولید کنید و افراد را به سمت خرید محصول یا خدمات راهنمایی کنید.

3- اینفوگرافی (اطلاع رسانی):

بعضی اوقات، خوانندگان از شما می‌خواهند تا با تصویر نشان دهید نه با حرف زدن. اینفوگرافیک ها نوعی محتوای بصری هستند که به بازدید کنندگان وبسایت این امکان را می‌دهند تا مفهومی را که شما می‌خواهید در یادگیری به آن ها کمک کند، تجسم کنند.

آیا می‌خواهید بازاریابی محتوا را در تجارت خود به کار ببرید؟

4- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی:

این عمل برند و محتوای شما را از طریق شبکه های اجتماعی ارتقا می‌بخشد تا آگاهی از برند، هدایت ترافیک سایت و ایجاد مشتریان بالقوه برای تجارت شما افزایش یابد. شبکه های اجتماعی زیادی برای فعالیت شما و برند سازی وجود دارد اما این نکته بسیار مهم است که برای برند سازی کسب و کار خود کدام شبکه اجتماعی را انتخاب می‌کنید. این نکته بسته به نوع بیزنس و فعالیت شما می‌تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی بر اساس تحقیقات انجام شده تیم بازاریابی بیلبورد بر جامعه‌ی ایران شبکه های اجتماعی زیر می‌تواند پیشنهاداتی برای بازاریابی رسانه‌ای باشد:

1- توییتر
2- اینستاگرام
3- تلگرام
4- لینکدین

در این مقاله با بازاریابی محتوا که از روش های بازاریابی دیجیتال است به طور کلی آشنا شدید و برخی از مواردی که در استراتژی این نوع بازاریابی کمک کننده است را دیدید. در ادامه سعی می‌کنیم روش های دیگری از بازاریابی دیجیتال را معرفی کنیم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
کپی
لینک

مطالب مرتبط