چگونه می‌توان از استراتژی در طراحی سایت استفاده کرد؟

نوشته شده توسط فاطمه صفوی پور در تیم مارکتینگ بیلبورد 25 تیر 1399

چکیده

هنگام تلاش برای طراحی یک وب سایت عالی، بسیار آسان است که بر روی ساختن چیزی که از نظر زیبایی شناختی بسیار عالی است تمرکز کنید؛ در حالی که فراموش می کنید که وب سایت را برای دستیابی به اهداف آنلاین کسب و کارتان راه اندازی کرده اید. وبسایت شما هرچقدر زیبا باشد اما اگر شما را به اهداف مد نظر تان نرساند، عملا کاربردی ندارد.

در این مطلب قصد داریم به تاثیر استفاده از استراتژی در طراحی وب سایت بپردازیم.

استراتژی در طراحی سایت

استراتژی در همه مراحل طراحی سایت تاثیر دارد

ایجاد وب سایت یک تخصص تک بعدی نیست که صرفاً به طراحی بصری و توسعه وب بپردازد بلکه تخصص های دیگری مانند SEO، استراتژی دیجیتال، تجربه کاربری و ایجاد محتوا را نیز درگیر می‌کند. همپوشانی این زمینه های مختلف تخصصی است که برای یک وب سایت باید به صورت جذاب، کاربردی، مفید و اثربخش ترکیب شده باشد و باعث شود کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به سایت مراجعه کنند.

در ادامه به عناصر مختلفی که برخی وب سایت ها را از سایرین موفق تر می‌کنند، می‌پردازیم.

اهداف وب سایت را سازماندهی کنید

احتمال زیاد دلیلی برای ایجاد یک وب سایت جدید دارید. آیا برای این که بیشتر برند جدید خود را محبوب تر کنید، باید سایت خود را به روز کنید؟ آیا یک تغییر بزرگ در مشاغل شما ایجاد شده است؟ یا ...

ساخت وب سایت ها بدون هدف مشخص غیر معمول نیست و اغلب منجر به تجربه کاربری ضعیف، طراحی وب پف کرده و عدم بهینه سازی نرخ تغییر می‌شود. تعیین اهداف اولیه، استراتژی دیجیتالی شما را آگاه می‌کند و نقشه راه را برای تصمیمات مهم در رابطه با محتوای سایت، جریان کاربر و طراحی فراهم می‌کند. آیا وب سایت شما در براورده شدن اهداف اولیه شما تأثیر دارد؟ اگر این گونه نباشد، ممکن است که بخشی از آن ناشی از عدم شفاف سازی اهداف باشد.

در حالی که شناسایی هدف شما ممکن است به عنوان یک تصویر کلان شروع شود، اما در مقیاس کوچکتر مانند صفحات مجزا نیز قابل استفاده است. یک نقطه‌ی خوب برای آغاز می‌تواند پرسیدن این سوالات باشد: "هدف این صفحه چیست؟" و یا "آیا کاربر می‌تواند اقدامی کند؟" اگر نتوانید هدف از محتوای خود را مشخص کنید، احتمالاً کاربر شما نیز با همان چالش روبرو می‌شود.

مخاطبان خود را تعیین کنید

مانند بخش اهداف که پیش تر به آن پرداخته شد، مخاطبان هدف نیز باید شناسایی شوند. بدست آوردن این اطلاعات در اسرع وقت بسیار مهم است زیرا استراتژی جامع را تعیین می‌کند که این استراتژی راهنمای معماری اطلاعات سایت، نحوه دستیابی به اهداف سایت، محتوای سایت و البته طراحی UX / UI است.

در بعضی موارد، شرکت ها مخاطبان مورد هدف متعددی را برای برنامه ریزی لازم دارند. به عنوان مثال، یک وب سایت دانشگاه ممکن است به گفتگو با دانشجویان موثر در آینده، دانشجویان فعلی، دپارتمان های مختلف و فارغ التحصیلان نیاز داشته باشد.

اگر مخاطب شما نمایانگر یک بخش متنوع باشد و شما در حال حاضر اطلاعات جمعیت خاص تری را در اختیار نداشته باشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این جایی است که تحقیقات می‌توانند تا حد زیادی به تجارت شما کمک کنند تا داده های مربوط به مشتریان را کشف کنید. این تحقیقات می‌تواند به صورت نظرسنجی ها، تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقابتی باشد تا بتوانید چند انتخاب را ارزیابی کنید.

برای بهبود سایت خود نیاز به استراتژی دارید؟

پیشرفتتان را اندازه گیری کنید

نکته آخر این است که لازم است اطمینان داشته باشید که به چگونگی سنجش موفقیت خود فکر کرده باشید. این سنجش شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند؛ برای اطمینان از استخراج و تحلیل داده ها به روش صحیح، یک قدم جلوتر می روید و می‌توانید به سوالاتی از قبیل پرسش های رو به رو پاسخ دهید: آیا برچسب های مناسب را به اشتراک می‌گذارید؟ به کارگیری کدام استراتژی در رسیدن به اهداف موثر تر بوده است؟ آیا اطلاعات موجود در Google Analytics درست است؟

پس از پاسخ به این سوالات فرایندی طراحی می‌شود که استراتژی های قبلی بهبود می‌یابد و این روند تا دست یابی به اهداف مورد نظر ادامه دارد. قابل توجه است که ارزیابی استراتژی ها با تحلیل داده های مربوط به سایت و کاربران قدم بسیار بزرگی در رسیدن به اهداف است.

تحلیل داده های سایت تان یک قدم اساسی در پیشرفت سایت است. برای مشاوره می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
کپی
لینک

مطالب مرتبط