آمار های کلیدی برای طراحی سایت فروشگاهی

نوشته شده توسط فاطمه صفوی پور در تیم مارکتینگ بیلبورد 4 مهر 1399

چکیده

در عصر حاضر که خدمات و ارائه محصولات پا به عرصه آنلاین نهاده اند؛ از نحوه شبکه سازی گرفته تا نحوه دریافت اخبار به آرامی اما مطمئناً همه چیز را به صورت آنلاین عرضه می‌شوند و خرید نیز از این قاعده مستثنی نیست. در چند دهه گذشته، عرصه خرید آنلاین به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. در این مطلب 5 آمار خرید آنلاین در سال 2019 وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید.

آمار های خرید آنلاین برای طراحی سایت فروشگاهی

چرا باید سایت فروشگاهی راه اندازی کرد؟

خرید آنلاین اشیاء به روشی عادی در بین میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل شده است. اخیراً تعداد افرادی که به صورت آنلاین کالا و خدمات خریداری می کنند بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. یکی از دلایلی که خریدهای اینترنتی طی سال های گذشته بسیار رشد کرده است، تجربه ای است که مشاغل قادر به ارائه به مشتریان خود هستند. ما به طور مداوم می‌بینیم که مشاغل با هدف ارائه پشتیبانی و راحتی، ویژگی ها و خدمات جدیدی را برای خریداران آنلاین اضافه می‌کنند. حقیقت این است که خرید آنلاین شبیه خرید حضوری است. اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا علاقه‌مند به راه اندازی مشاغل آنلاین هستید، این 5 آمار برتر خرید آنلاین به شما کمک می‌کند تا در سال 2020 شما به جهت درست هدایت شوید.

چه تعداد از افراد به صورت آنلاین خرید می‌کنند؟

در سال 2018، تخمین زده شده است که 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان کالا را بصورت آنلاین خریداری کرده‌اند (Statista، 2018). در همان سال، فروش جهانی خرده فروشی الکترونیکی بالغ بر 2.8 تریلیون دلار بود. اگر این میزان کافی برای از بین بردن کسب و کار های سنتی نباشد، پیش بینی ها نشان می‌دهد که فروش جهانی خرده فروشی الکترونیکی تا سال 2021 به 4.8 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. مشخص است که رشد خرید آنلاین چشمگیر است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی ها کند شود. چه یک خریدار آنلاین باشید و چه یک فروشنده آنلاین، این خبر خوبی برای شما است.

دلیل انتخاب خرید آنلاین می‌تواند از راحتی خرید تا قیمت رقابتی متفاوت باشد. علاوه بر این، مشاغل آنلاین با تمام توان خود سعی می‌کنند که تجربه خرید آنلاین با تجربه خرید حضوری مطابقت داشته باشد. این شامل ارائه توضیحات و تصاویر دقیق محصولات به مشتریان است. در حال حاضر به راحتی می‌توان جزئیات بیشتر و توضیحات محصول را پیدا و مقایسه کرد. این شامل پیشرفت هایی مانند نمایش 360 درجه محصول و جزئیات اندازه مدل برای فروشگاه های لباس آنلاین است.

اگر یک تجارت الکترونیکی راه اندازی کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که با افزایش رقابت، برندینگ آن دشوار است. به همین دلیل مهم است که مخاطبان هدف خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید تلاش خود را بر روی مشتری خود قرار دهید. این آمار همچنین به ما نشان می‌دهد که حضور دیجیتالی برای کسب و کارها امری حیاتی است.

خرید ها به صورت آنلاین شروع می‌شوند.

63 درصد از موارد خرید بصورت آنلاین آغاز می‌شود (Thinkwithgoogle ، 2018).

این بدان معناست که مهم نیست که مشتری در نهایت در کجا خرید می‌کند (آنلاین یا از فروشگاه حضوری)، سفر مشتری به صورت آنلاین آغاز می شود. در بیشتر موارد گوگل یا دیجی کالا جایی است که افراد در حال انجام تحقیقات خود برای خرید هستند. به همین دلیل حضور پررنگ برند ها به صورت آنلاین بسیار مهم است. با بهبود تجربه مشتری از همان قدم اول(جست و جو و تحقیق)، مشاغل شانس بیشتری برای جذب مشتری به فروشگاه خود دارند.

درک نحوه جستجوی افراد به مشاغل کمک می‌کند تا تجربه‌ای منحصر به فرد برای آن ها ایجاد کنند. هیچ دو مشتری خرید آنلاین مسیر دقیقاً یکسانی برای خرید ندارند. به همین دلیل است که اگر مالک فروشگاه آنلاین هستید، درک این که برای سفارشی کردن سفر آنلاین برای مشتریان چه کاری می‌توانید انجام دهید، بسیار مهم است.

با پیشرفت در فناوری دیجیتال، تعجب آور نیست که امروزه مصرف کنندگان مسیر خود برای خرید را کنترل می‌کنند. آن ها می‌توانند هر تعداد دسته، مارک و محصولاتی را که می‌خواهند، کشف کنند.

اگر برای کسب و کار خود نیاز به طراحی سایت دارید؛ بر روی این لینک کلیک کنید.

مصرف کنندگان از طریق موبایل خرید می‌کنند.

تقریبا نیمی از مصرف کنندگان بیشتر از فروشگاه در تلفن همراه خرید می کنند (ایبوتا ، 2018).

اصلا پوشیده نیست که خرید های موبایلی در حال افزایش است. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیکی موفق را دارید، نمی‌توانید کاربران تلفن همراه را نادیده بگیرید. مصرف کنندگان از دستگاه های تلفن همراه خود برای تمام مراحل سفر خرید استفاده می‌کنند و این شامل فعالیت های مختلف خرید آنلاین است. از سه ماهه چهارم سال 2018، رایانه های شخصی رومیزی تقریباً همان تعداد سفارشات خرده فروشی الکترونیکی جهانی را به تلفن های هوشمند اختصاص داده‌اند. از لحاظ بازدید از وب سایت خرده فروشی، تلفن های هوشمند پیشرو بودند و دستگاه شماره یک بودند که مردم برای بازدید از وب سایت های خرده فروشی از آن استفاده می‌کردند.

موبایل بدون شک هدفی است که در آن عادت های مصرف کننده پیش می‌رود. با توجه به این موارد، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به عنوان صاحب فروشگاه انجام دهید تا مطمئن شوید هنگام کار در مشاغل خود، کاربران موبایل را در ذهن دارید. برای شروع، باید مطمئن شوید که فروشگاه شما دارای یک برنامه موبایل کاربر پسند یا وب سایت موبایلی است که مشتریان شما می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند یا به اصلاحی ریسپانسیو است. حتی اگر آن ها خرید نهایی را از طریق دستگاه های تلفن همراه خود انجام ندهند، باید سعی کنید تجربه راحت و لذت بخشی را برای آن ها فراهم کنید. این مسئولیت شماست که مطمئن شوید تجربه خریدی را ایجاد می‌کنید که مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در یک کلام تجربه کاربری را برای کاربران موبایلی بهبود بخشید.

آیا برای کاربران موبایلی سایت‌تان نیاز به طراحی ریسپانسیو دارید؟

بزرگترین بازار دنیا

پلت فرم چینی Taobao با 515 میلیارد دلار، بزرگترین حجم ناخالص کالا را در بازار تجارت الکترونیک داراست(استتیستا، 2019). برای مقایسه، Tmall و Amazon با ترتیب 432 و 344 میلیارد دلار در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

برای در نظر گرفتن این آمار، در سال 2018 برترین بازارهای آنلاین جهان ، 1.66 تریلیون دلار فروختند. سایت های این صنعت مانند آن هایی که توسط علی بابا، آمازون و eBay اداره می‌شوند بیش از 50 درصد از فروش جهانی وب در سال 2018 را به خود اختصاص داده‌اند.

بازار تجارت الکترونیکی وب سایتی است که محصولات توسط اشخاص ثالث ارائه می‌شود در حالی که معاملات توسط خود بازار انجام می‌شود. معامله توسط بازار پردازش می‌شود و سپس سفارش از خرده فروش یا فروشنده انتخاب شده توسط کاربر انجام می‌شود. و از آن جا که در بازار های تجارت الکترونیکی تعداد زیادی از فروشندگان مختلف لیست شده است، معمولاً در مقایسه با فروشگاه های خرده فروشی آنلاین تنوع و در دسترس بودن بیشتری از نظر محصولات موجود است.

تأثیر ویروس کرونا (COVID-19) بر رفتار خرید

یکی از بزرگترین تغییرات در رفتار خرید در سال جاری بدون شک از تأثیر ویروس کرونا ناشی شده است.

با توجه به این كه كشورهای سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش ویروس، اقدامات سخت گیرانه‌ای را انجام می‌دهند، تعداد مصرف كنندگان آنلاین، به ویژه برای مواد غذایی، سر به فلك كشیده است

طبق یک مطالعه اخیر، در مارس 2020، 42 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل یک بار در هفته مواد غذایی خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند(GeekWire, 2020). این رقم نسبت به همین دو سال پیش 22 درصد افزایش چشمگیری داشته است. فروش روزانه مواد غذایی آنلاین نیز به دو برابر رسیده است.

اما این چیزی فراتر از یک افزایش موقت است. درواقع این اتفاق باعث تغییر ذهنیت می‌شود. بیش از نیمی از خریداران مواد غذایی آنلاین می‌گویند اکنون حتی پس از شیوع بیماری همه گیر احتمالاً به خرید آنلاین ادامه می‎دهند.

کارشناسان می گویند این یک "نقطه عطف" برای روند خرید مواد غذایی آنلاین است و احتمالاً آمازون بزرگترین سود را خواهد برد. آمازون محبوب ترین بستر برای این خریداران بوده است، از هر ده نفر شش نفر خرید آنلاین مواد غذایی خود را از غول تجارت الکترونیکی انجام می‌دهند. در واقع تقاضا آنقدر رشد کرده است که سفارشات مواد غذایی در آمازون تا 50 برابر افزایش یافته است.

این آمار در ایران نیز رو به افزایش است و طبق آمار انتشاری اسنپ فود خرید آنلاین در سال گذشته 113 درصد رشد داشته است.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
کپی
لینک

مطالب مرتبط